Cum sa intrati in SheetHeads

1. Cititi regulamentul, integral Exista un rezumat pentru cei doar vag interesati de grup.
2. Completati formularul de inscriere si il trimiteti la adresa thesheetheads@yahoo.com
3. Participati la un proiect SheetHeads si propuneti un altul.
4. Asteptati votul Consiliului si al Gruparii aferente (si daca nu stiti ce e aia, atunci reveniti la punctul 1).

Thursday, September 13, 2007

Regulament SheetHeads - rezumat

Acest document contine fragmente din regulamentul SH. Nu sunt modificate pasajele si este doar pentru a oferi cititorilor o idee asupra a ceea ce inseamna grupul. ATENTIE: exista o serie de restrictii pentru a controla dezvoltarea grupului (eliminarea membrilor care nu participa, sistemul de votare), care apar in versiunea completa. Aceasta trebuie citita integral pentru obtinerea titlului de Aspirant.

Scop:
Promovarea creativitatii, sub orice forma.

Metode:
Organizarea unor proiecte artistice legate de cele 8 meserii.

Meseriile:
Domeniul in care un membru SH poate activa se va numi, la modul general, Meseria acestuia. Astfel, SH cauta tineri talentati la:

1. Arte plastice
2. Fotografie
3. Muzica
4. Literatura
5. Artizanat
6. Programare
7. Filmari
8. Actorie

Organizare :
Consiliul
Este format din minimum trei persoane, insa intotdeauna dintr-un numar fara sot de persoane. Este format din membrii fondatori (nu toti neaparat) plus oameni cu reale capacitati de conducere si organizare. Are dreptul de a propune imbunatatiri in cadrul proiectelor. Are dreptul de a hotari daca proiectele au fost finalizate ori nu. Are dreptul de a vota pentru acceptarea sau respingerea unor proiecte sau Aspiranti. La votul fiecarui membru din Consiliu, se adauga cele 2 voturi ale Gruparii implicate.

Are indatorirea de a reprezenta SheetHeads in cadrul unor colaborari sau in relatie cu presa. Are indatorirea de a cauta mereu buna stare a organizatiei. Are indatorirea de a supraveghea activitatea membrilor si de a fi la curent cu eventualele aparitii ale organizatiei in mediul public (articole scrise pe diferite blog-uri, etc) si de a informa membrii de acestea. Are indatorirea de a urmari indeaporape progresele facute in cadrul diferitelor proiecte si de a organiza activitatea membrilor astfel incat acestia sa se inscrie in deadline. Are indatorirea de a cauta mereu idei noi si de a comunica membrilor sugestii si descoperiri care i-ar putea interesa.

Adunarea generala
Este formata din Consiliu si Grupari si se intruneste pentru a discuta si supune la vot diferite probleme.
In cadrul adunarilor, sunt acceptate sau respinse proiecte si excluderea sau primirea diferitilor membrii.

Gruparile
Sunt formate din totalitatea membrilor care activeaza intr’un singur domeniu. Sunt responsabile de proiectele pe care le au de realizat. Pentru a face acest lucru, trebuie sa stabileasca de la inceput ce membru din Grupare participa sau nu, ajutorul caror membri din afara Gruparii il vor solicita, ce sarcina are fiecare si in ce mod va fi dezvoltat proiectul pana la final. Poate modifica dupa bunul plac proiectele, daca nu incalca limitele stabilite (termeni limita, tema sau alte informatii legate de proiect). Gruparea nu are lider, ci se autoguverneaza.

Membrii
Trebuie sa aiba o singura Meserie, principala, pentru care au activat in cadrul unui proiect aferent. In momentul in care un proiect este finalizat si este recunoscuta implicarea membrului in acesta, primeste titlul Meseriei respective. Daca poseda cunostinte medii sau minime in alte domenii, acestea ii sunt recunoscute ca Meserii secundare. Nu trebuie sa dea proba pentru niciuna dintre acestea.

Conditii de intrare:
Ascensiunea in SheetHeads se face treptat, prin indeplinirea anumitor conditii.
In primul rand, un individ trebuie sa participe la un proiect pentru a se putea alatura. El primeste titlul de Colaborator.
Daca isi mainfesta explicit dorinta de a se alatura grupului si :
1. Este elev/student
2. Are experienta intr-una din meseriile enuntate
3. Ii este posibil sa intre si sa participe (ex: imposibilitatea geografica de a fi prezent la Adunarile Generale, interdictia parintelui/tutorelui de a se alatura, etc. constituie piedici)
Atunci individul primeste titlul de Aspirant. Consiliul ii va da Regulamentul de fata pentru ca tanarul sa inteleaga bazele SheetHeads, apoi ii va lua un interviu pentru a afla anumite informatii despre el, de la cele de baza (nume, oras si cartier resedinta etc.) pana la domeniile in care poseda cunostinte si abilitati. Va completa un formular cu aceste informatii, necesare pentru buna organizare a grupului. De asemenea, i se vor pune cateva intrebari, legate de SheetHeads, pentru a verifica daca intelege scopul grupului si daca doreste intr’adevar sa intre si sa activeze.
In acest moment, el trebuie sa participe la un proiect si efortul sau sa fie vizibil in varianta finalizata. La sfarsit, Consiliul si toata Gruparea meseriei la care a participat trebuie sa ii evalueze cat mai obiectiv cu putinta munca. Daca se considera ca are potential, el va fi primit in grup. In acest moment are obligatia de a propune un nou proiect impreuna cu Gruparea lui. Daca acesta este validat, atunci Aspirantul devine Membru Permanent. Daca proiectul nu este acceptat, el trebuie sa propuna un alt proiect (maxim 3 incercari) sau sa participe ca Aspirant la alte 2 proiecte. Acestea sunt necesare pentru a dovedi ca a inteles ce inseamna SheetHeads si pentru a ajuta de la bun inceput la dezvoltarea grupului.

Adunarile Generale :
Vor avea loc o data la doua saptamani, regulat, in zilele libere (sambata, duminica, zilele de vacanta), pentru a nu intrerupe desfasurarea orelor de curs. SheetHeads nu justifica absenta la ore a membrilor sai. De aceea, se va lucra in afara acestor intervale, desi este posibil ca prezentarea unora dintre proiecte sa aiba loc in zilele si orele de curs, cu conditia ca absenta membrilor la acestea sa fie cat mai scurta si sa fie invoiti de catre un adult responsabil (profesor/parinte/colaborator).

Proiectele :
Vor fi din cele mai diverse, pornind de la cele ce se axeaza pe o singura meserie, pana la cele mai complexe, care implica toate Gruparile. Este esential ca proiectul sa fie original si sa transmita un mesaj/sa aiba un simbol central sau un scop. Durata proiectelor va fi in medie de 2-3 saptamani, la sfarsitul carora vor fi prezentate tuturor Membrilor in cadrul unei AG sau si altei audiente, intr-o zi prestabilita. Termenul minim pentru un proiect este de 1 saptamana, pentru ca toti membrii sa aiba ocazia de a-si aduce aportul la proiect. Termenul maxim este nedefinit.

Amin

No comments: